2017. jan 25.

Bemutatkozom

írta: morszaj
Bemutatkozom

...avagy miért indult ez a blog?

Üdv minden Sporttársnak!

Kovács Márton vagyok, NASM erőnléti edző, személyi edző, TRX és Spinning oktató. 10 éve dolgozom edzői pályán 5 éve pedig a saját utamat járom és egy funkcionális személyi edző stúdiót üzemeltetek Budapesten. 

A terepfutás 2 éve vált a szenvedélyemmé, előtte inkább erősportokat végeztem hobbi szinten, mint a CrossFit, vagy a Strong First Girja (kettlebell). 

Magamat a saját "kísérleti nyulamnak" tartom, a vendégeimhez pedig csak azt juttatom el, amit úgy érzek, valóban biztonságos, és hatékony. Sokfajta edzésmódszert kipróbáltam, és igyekszem megtalálni az egyensúlyt, hogy egy optimális erőszint mellett a lehető legjobb állóképességet is sikerüljön elérni, sérülések nélkül. 

Sajnos néha én is hajlamos vagyok elkövetni hibákat, és még a legnagyobb igyekezet, és maximális odafigyelés mellett is lesérülni.

2016-ban elég sok terepfutó versenyen megfordultam 30 km környéki távokon, ahol rendre az első 15 hely valamelyikén végeztem (A legjobb egy 4. hely volt a Salamon Vertical 500-on), de az edzésmennyiséget valószínűleg túl korán emeltem meg, ezért az év utolsó negyedére lesérültem, és azóta is egy talp problémával bajlódom.

Eddig is nagy hangsúlyt fektettem a prevencióra, a mozgásminták fejlesztésére, és a mobilitás javítására, de ez a sérülés rávilágított, hogy még sokkal komolyabban kell venni az ez irányú edzést is az erő és állóképesség fejlesztése mellett. 

Célom ezzel a bloggal az volna, hogy segítséget nyújtsak a saját tapasztalataimon, és szakmai cikkeken keresztül arról, hogyan válhatsz jobb futóvá, és egyben egészségesebb emberré. 

Annak is örülnék, ha hozzászólásaitokkal Ti is építenétek az oldalt és hasznos, építő tanácsokkal látnátok el a blogot olvasó közönséget!

13735524_1085612058188220_3084167452579262834_o.jpg

 

Szólj hozzá

futás kettlebell prevenció nyújtás mobilitás terepfutás erőnléti edzés TRX